نشر خبر

آخرین عناوین

پربیننده ترین

کد مطلب: 30789  |  
تاریخ انتشار : 1396-08-23 18:27
عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند:
کیفیت مهمترین معیار توسعه آموزش است
عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه کیفیت مهمترین معیار توسعه آموزش است، گفت: موضوع کیفیت در اکثر نظامهای آموزشی به یکی از مفاهیم اساسی در سیاست گذاری های کلان آموزشی تبدیل شده است. و از این رو کیفیت گرایی به منزله مرحله مهمی از تاریخ تحولات آموزش و پرورش مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار دانشجو پرس، بمناسبت هفته کیفیت  آموزش ، دومین نشست تخصصی راههای  "بهبود کیفیت آموزش دانشگاه" با حضور مدیریت امور پردیسها خراسان جنوبی ومعاون آموزشی دانشگاه، آقای دکترمحسن آیتی عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند، اساتیدپردیسهای خواهران وبرادران و دانشجو معلمان در سالن اجتماعات پردیس شهید باهنر خراسان جنوبی  با موضوع راههای بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. در این جلسه آقای دکتر آیتی با اشاره به ارزیابی کیفیت آموزش، اظهار نمودند که غالبا سنجش هایی باید مد نظر قرار گیرند که امکان پایش و محاسبه آن در نظام آموزشی ما امکانپذیر باشد. کیفیت در حال حاضر یکی از محورهای اصلی همه مباحث آموزشی است و ارتقای آن مهمترین وظیفه آموزش عالی است.

 
استاد آیتی فرمودند : نظامهای آموزشی به عنوان بارزترین نمود سرمایه گذاری نیروی انسانی در زمینه شکوفایی در جامعه، نقش اصلی را برعهده دارد. امروزه این نظامها سهم قابل توجهی از بودجه هر کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به اهمیت و نقش آن در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ضروری است در جهت بهبود کیفیت نظامهای آموزشی اقدامات اساسی صورت بگیرد و از هدر رفتن  سرمایه های انسانی و مادی جلوگیری شود.
 
ایشان در ادامه با بیان اینکه کیفیت مهمترین معیار توسعه آموزش است، گفت: موضوع کیفیت در اکثر نظامهای آموزشی به یکی از مفاهیم اساسی در سیاست گذاری های کلان آموزشی تبدیل شده است. و از این رو کیفیت گرایی به منزله مرحله مهمی از تاریخ تحولات آموزش و پرورش مطرح شده است. کیفیت در حال حاضر یکی از محورهای اصلی همه مباحث آموزشی است و ارتقای آن مهمترین وظیفه دانشگاهها و وزارت آموزش و پرورش است. 
 
در ابتدای این نشست اقای دکتر ایرج مهدی زاده مدیر امور پردیسهای خراسان جنوبی ضمن بیان خیر مقدم به حاضرین فرمودند: رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان، تعلیم ، تربیت معلم و متعهد برای خدمت در عرصه تعلیم و تربیت کشور است، بی شک توجه به کیفیت آموزش در این دانشگاه در صدر توجهات همه مدیران دانشگاه است، زیرا اثرات آن بطور مستقیم در موفقیت دانش آموزان و توسعه علمی کشور تبلور می یابد.
 
در پایان جلسه ازدانشجو معلمان ورودی 96 رتبه های زیر هزار، ورتبه های برتر علمی در هررشته تجلیل وتقدیر شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما